miercuri, 28 mai 2014

Lichior din nuci verzi



Anul trecut cand am facut lichiorul am zis ca e deja trecut sezonul nucilor si n-am mai pus reteta, plus ca voiam sa ma asigur ca este intr-adevar ceva care merita publicat.
Acum astept sa apara iarasi nucile si am sa refac, mai ales ca a avut succes.

Reteta prevede alcool de 90 de grade(ca marea majoritate a lichiorurilor), eu n-am avut, asa ca am pus de vreo 60.Bun si asa, dar anul acesta am sa incerc (daca gasesc) si cu cel de 90 grade.

Cum a fost doar o incercare am folosit:

25 nuci verzi
1 l alcool 60 grade
1/2 lamaie
500 gr zahar
200 ml apa

Nucile spalate se taie in jumatate sau in patru in functie de marime se aseaza intr-un borcan incapator, se adauga lamaia si se acopera cu alcool.Se inchide bine borcanul si lasam la loc racoros pentru 40 de zile.

Dar nu uitam de el, ci in fiecare zi (hai fie daca uitati , cam din 2 in 2 zile ) se agita .

Dupa cele 40 de zile arata asa

 Se strecoara,

nucile le aruncam, iar apa cu zaharul le punem pe foc pana se topeste zaharul.Se lasa la racit , iar siropul obtinut il turnam peste lichior, filtram inca odata apoi turnam in sticle.
Sticlele se dau la loc racoros pentru inca 2 saptamani, dupa care putem sa-l degustam.
Se pot pune, dupa preferinta in momentul in care lasam la macerat nucile , diverse :cuisoare, ienihabar, scortisoara bucati.

Mie mi-au iesit 3 sticlute;)
Gustul e placut, aromatic si normal(al meu cel putin) nu foarte alcoolic, asa mai pentru dame:)

La un an dupa, gustul la fel de intens, culoarea la fel de placuta ca la inceput.Abia astept sa fac o noua runda.




2 comentarii: