luni, 10 martie 2014

Dip cu vinete, usturoi si rodie



Acum vreo luna si ceva mi-a picat in mana "Jerusalem" o carte care nu se vrea a fi numai de bucate ci si o incursiune in atmosfera din Jerusalim.

Yotam Ottolenghi si Sami Tamimi, cei doi autori ai cartii, desi amandoi provin din Jerusalem (Sami este  din partea musulmana de est a Jerusalemului, iar Yotam  din partea evreiasca de vest a orasului) s-au intalnit la Londra.
Cand am vazut la Andra cartea m-am bucurat ca in Libraria Culinara a aparut si exemplarul asta, caci este o carte care merita sa o avem in biblioteca.



Prima reteta care v-a deschide seria de preparate din carea asta este una simpla de dip ce poate fi servit alaturi de peste sau carne la gratar.Dar cum aduce putin cu vinetele noastre poate fi mancat si simplu alaturi de paine proaspata.
Eu am servit alaturi de pastrav,dar si simplu.

Eu am avut vinetele deja la congelator,procedura e la fel ca  pentru salata noastra de vinete, se coc vinetele, pe foc sau in cuptor, se decojesc si se lasa la scurs.

Portia mea e de 2 persoane:

300 gr vinete(coapte)
2 catei usturoi
coaja de la 1/2 lamaie(bio)
1 lingura zeama lamaie
3 linguri ulei masline
1 lingura patrunjel tocat
1 lingura menta tocata
~40 gr samburi de rodie
sare
piper

Se mixeaza in blender vinetele cu usturoiul si se amesteca cu jumatate din cantitatea de zeama lamaie si coaja, uleiul de masline, sare si piper proaspat macinat.Se lasa la temperatura camerei pentru 1 ora.In momentul servirii se amesteca cu restul de lamaie, menta si patrunjelul tocat.Se orneaza cu boabele de rodie si coaja de lamaie.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu