vineri, 24 ianuarie 2014

Supa de brocoli, branza si pere



Avantaje si dezavantaje, asa vad eu statul acasa in medical.Dezavantajul ca nu ma pot ocupa de bucatarit, avantaj ca am timp sa citesc, sa studiez, sa ma relaxez.

Avantaj a fost caci daca nu eram "imobilizata" mi-ar fi scapat proiectul Andrei intitulat Libraria Culinara.Nu am atatea carti de bucate pe cat mi-as dorii, nu am opere culinare ci simple carti de bucate.
N-as putea spune ca am o carte preferata caci toate imi sunt dragi, dar sunt cateva care ma insira de multe ori in ceea ce fac.

Reteta care am pregatit-o azi e din cele mai noi achizitii, cartea lui Gordon Ramsay, carte ce mi-a fost facuta cadou de ziua mea  de catre niste dragi prieteni.
Recunosc ca printre picaturi mai vedeam cateva secvente din emisiunile lui Gordon(plus MC USA), dar in ultimile saptamani am inceput sa vad mai multe , sa "intru mai des in contact" iar cartea de fata m-a introdus in lumea lui mai mult.
Asa cum descrie si titlul vom gasi in ea retete delicioase de savurat alaturi de prieteni si nu numai.
Pe parcurs vor fi mai multe retete, acum ales-o pe aceasta ca nu presupunea un efort prea mare pentru mana mea, dar ma refac eu si vor fi mai multe retete caci in 2 saptamani de medical m-am inoit cu 4 carti de bucate, asadar multe retete de incercat, dar asta si in limita timpului.

Dar revenind la reteta nostra, pot spune ca este una dintre cele mai simple retete, mai ales daca aveti deja fondul de legume(sau carne)  pregatit.

Supa presupune branza Stilton, eu n-am avut asa ca am inlocuit cu Gorgonzola.Cantitatile sunt pentru 2 persoane.

500 gr brocoli
500 ml supa legume(sau carne)
50 gr gorgonzola
1 para
10 gr unt
 fulgi migdale ( pentru ornat)

Eu pentru genul acesta de supe rapide am intotdeauna in frigider iubitul meu amestec de legume care doar il dizolv in apa, adica vegeta de casa.
Un buchet minunat

Brocoli se rup in buchetele mici si se adauga peste supa care a fost deja pusa la fiert.Se acopera vasul si se lasa 5 minute la fiert pana se inmoaie brocoli,dar nefierband foarte mult pentru as pastra culoare verde.
Cand sunt gata se mixeaza , se adauga jumatate din branza si punem iarasi la foc, condimentand dupa gust.
Separat se spala para, se scoate cauta cu seminte si se pune intr-o tigaie in care am topit unul si lasam pana capata o culoare aurie.

Se serveste supa impreuna cu para, restul de gorgonzola si fulgii de migdale rumeniti.
Un deliciu rapid, satios si sanatos.

Eu pe langa brocoli am adaugat si 3 catei de usturoi.




Dedic reteta prietenilor nostrii dragi, George si Corina.

6 comentarii: