marți, 28 ianuarie 2014

Clatite din ovaz



Cum in ultima perioada am tot butonat TV-ul in una din zile mi-a sarit in ochi pe Paprika reteta asta care este extrem de simpla si se poate face si atunci cand suntem in post.

Si ca sa vedeti cat de simpla e am sa va povestesc ce am folosit si cum.

150  gr faina din fulgi de ovaz
20    gr faina instant
1 lingurita zahar vanilat(home made)
apa

Se macina fulgii de ovaz si se cern, apoi se amesteca cu faina instant si zaharul.
Faina instant e o faina dublu macinata speciala pentru sosuri, supe, clatite.
Peste amestecul uscat turnam putin cate putin apa in timp ce amestecam cu un tel pana ajunge la consistenta ideala de clatite.
Compozitia v-a fi oricum putintel mai groas decat cea normala, asa ca nu va speriati.Oricum vor iesii niste clatite mai aerate si delicioase.
In mic secret ca sa iasa clatitele mai galbui precum cele cu ou este sa adaugat un praf de curcuma.Eu am uitat,dar data viitoare am sa pun.
Mai puteti pune si alte arome in compozitie in functie de cum vreti sa le serviti, sarate sau dulci.
Eu n-am adaugat nimic caci oricum folosesc ulei cu rom pentru tigaie.
Am pus tigaia la incins cu un strop de ulei apoi am turnat cate un polonic de compozitie fiind atenta sa se uniformizeze.Pana se se coaca prima parte am presarat pe partea necoapta fulgi de ovaz si cranberries.Cand prima parte a fost gata am intors si am lasat sa se coaca si pe a doua parte, iar la final am intors iara pentru a ramane la vedere partea cu fulgi.


Eu ador marginile astea crocantoase.


V-a rezulta o clatita delicioasa cu fructe crocantoase.Daca vreti sa le umpleti atunci scoateti fructele, eu am preferat sa le servesc asa punand pe deasupra banane si caise uscate caramelizate.




Din compozitia asta mie mi-au iesit 8 clatite.

Cu aceasta reteta particip la Provocarea Dulce Romanie pe care luna aceasta o gazduieste Corina de la Pofta vine gatind.

4 comentarii:

  1. Clatite din ovaz nu am mai mancat, dar pare foarte sanatoase si imi place si toppingul pe care l-ai pus pe ele.
    Merci de inspiratie :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Vai cat de frumos arata! Gata in seara asta fac clatite, fie ce'o fi!

    RăspundețiȘtergere