duminică, 20 octombrie 2013

Tiramisu provocator



Sa fim curajosi, asa ar trebuii sa fim cu totii in bucatarie, sa redescoperim, sa reinventam, sa nu ne temen de necunoscut si asa si inseamna  Bucatar Curajos.
Cum deja ne aflam in 20 ale lunii e timpul sa fim curajosi si sa facem fata provocarii dulci a lui Mimmi si anume un altfel de Tiramisu care va asigur ca daca va place piureul de castane o sa va incante si pe voi foarte mult.

Norocul meu a fost ca gasisem la magazinul de unde iau produse romanesti piure de castane de Raureni si chiar nu stiam ce sa fac cu el.

Retetea o gasiti pe blogul lui Mimmi, eu am sa scriu ce am folosit pentru o portie mica mica:

1 borcan piure de castane(~360g)
~15 piscoturi
20 gr zahar
1 plic agar-agar
150 ml frisca lichida
esenta rom



Eu am preferat sa inlocuiesc gelatina cu agar agar pe care l-am amestecat cu putina frisca lichida si l-am lasat scurt pe foc.
Frisca se vate bine apoi se amesteca cu piureul de castane si la final se adauga gelatina(agar-agar) .
Se prepara un sirop din apa(~100 ml am folosit eu) zahar si esenta de rom.

Restul pasilor sunt ca la orice tiramisu.Insiropare piscoturi, un strat piscotui, unul crema , iarasi piscoturi ultimul strat fiind crema.

Eu am servit cu frisca si cacao si o portie cu frisca si cipsuri de ciocolata.




6 comentarii:

  1. Chiar il voi incerca, imi plac castanele si pireul de castane! Cred ca a iesit super bun!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Incearca-l negresit mai ales daca iti place piureul de castane.Are o savoare deosebita.

      Ștergere
  2. Sper ca reteta a fost pe placul tau, arata tare provocator, m-as servi chiar acum cu o feliuta !
    Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  3. Minunat arata felia de tiramisu. Iar ideea mi se pare chiar interesanta (a se citi o s-o incerc cat de curand ;) )

    RăspundețiȘtergere