vineri, 30 august 2013

Supa de rosii cu galusti



Supa mea preferata pe timp de vara, supa copilariei, supa care imi aduce aminte de mamaitza mea.
Mamaitza mea iubita, femeie simpla de la tara,dar cu nume de regina(Elisabeta), cea alaturi de care am crescut si pe care am iubit-o enorm.
Vacantele la tara alaturi de bunici imi vor ramane in suflet mereu, iar amintirea lor v-a fi mereu vie.
Dar intorcandu-ne la oile, pardon reteta noastra, vreau sa va povestesc despre aceasta supitza, care sunt sigura ca si voi ati incercat-o si cum Diana de la Disturbingly Delicious ne provoaca in luna august in cadrul proiectului Dulce Romanie  initiat de Mihaela de laDe prin lume adunate cu retete cu rosii, m-am gandit ca ar fi potrivita reteta.

Normal ca reteta facuta de bunica nu o stiu, sunt doar amintiri, mica fiind nu m-a pasionat sa invat sa gatesc, asa ca ce am sa redau acum este doar amintire impletita cu gustul meu actual.

O cerinta a Dianei a fost sa folosim produse locale, nu din supermarketuri, ei bine, zis si facut.V-am mai povestit si cu alte ocazii ca zona unde stau e una de tara,asa ca am destui tarani care vand ceea ce ne ofera pamantul.
Ceea ce ma impresioneaza si dupa atatia ani este increderea nemtilor.Unul dintre producatorii de unde iau legume are un hangar in care are legumele cantarite puse in pungutze, sau daca sunt la bucata sunt lasate in lazi si pretul aferent scris deasupra.Intr-un colt se afla cutia cu bani in care lasi singur valoarea a ceea ce ai cumparat.
 
Dar revenind la supita mea sa va povestesc cam ce am pus:

~ 1,5 kg rosii
1 ceapa
2 morcovi
1 radacina patrunjel
2 tije telina
2 catei usturoi
2 l apa
sare
leustean proaspat

Pentru galusti

25 gr parmesan
30 gr unt moale
1 ou mare piper
85 gr gris
busuioc proaspat

Starletele
 Am taiat toate legumele(mai putin tijele de telina si ceapa) bucatele si le-am pus la fiert in apa.Usturoiul l-am pastrat pentru final


Cam pe la jumatatea timpului de fierbere al legumelor m-am ocupat de galusti.Am folosit busuioc picollino foarte aromat
 Am amestecat oul cu untul  si un strop de sare apoi busuiocul tocat mai grob,
  la final adaugand parmesanul si grisul.
 
Cand legumele s-au fiert le pasam
Separat punem la fiert apa cu sare in care fierbem galustile aproximativ 10 minute.

Legumele pasate se adauga in zeama in care au fiert condimentam cu sare dupa gust si adaugam usturoiul pisat si amestecat cu putin ulei de masline (gen pentru mujdei) iar la final  adaugam galustele fierte.

Se serveste dupa plac cu verdeturile preferate, in cazul meu leustean verde din gradina.




Amintiri din copilariei imbinate cu gustul din prezent.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu