miercuri, 7 noiembrie 2012

Tarta cu dovleac si morcovi

Tot din seria aperitive preparate pentru ziua mea a fost si aceasta tarta.
Initial renuntasem la ea,dar dimineata cum imi terminasem toate treburile am zis ca ar fi pacat sa nu o incerc,mai ales ca studiasem reteta cateva zile si-mi placea combinatia.
Fiind facuta totusi dimineata devreme n-am apucat sa mai pozez pasii,dar per total este o retetuca tare simpla si rafinata.


Pentru blat avem nevoie de:

100 gr faina
1/2 lingurita zahar
1 praf de sare
20 gr unt moale
1 galbenus
1-2 linguri lapte

Faina impreuna cu zaharul, sarea, untul si laptele se pun intr-un vas si se mixeaza cat sa se amestece putitin ingredientele, dupa care se continua framantatul cu mana.Formam o biluta, o invelim in folie elimentara si o dal la rece 30 de minute.

Pentru umplutura avem nevoie de:

200 gr dovleac curatat(Hakkaido)
200 gr morcovi
20 gr unt
1 praf de coriandru macinat
1/2 lingurita menta uscata
100 gr creme fraiche
1 lingura lapte
1 galbenus
sare
piper
30 gr muguri de pin

Cat timp sta la rece aluatul pregatim umplutura.Morocvul si dovleacul le dam pe razatoare(pe partea mai grob).Intr-o tigaie punem la topit untul si adaugam dovleacul si morcovul, lasam la foc mic spre mediu in jur de 5-7 minute, dupa care adaugam 3-4 linguri de apa.Se amesteca si se pun intr-un vas la racit.Se condimenteaza cu sare, piper si coriandru.Menta tocata/macinata se amesteca cu creme fraiche, laptele si galbenusul dupa care se adauga peste mixtul de morcov-dovleac.
Se amesteca bine pana se incorporeaza.

Intre timp se preincalzeste cuptorul la 220 grade Celsius.

Scoatem aluatul de la rece si intindem o foaie cu circumferinta de 22-23 cm( folosim o tava de 20 cm) si asezam in tava unsa cu unt si tapetata cu faina, formand si margini de 2-3 cm.Eu am preferat sa pun pe fundul tavii hartie de copt si am uns doar peretii.
Intepam aluatul cu o furculita, dupa care punem peste hartie de copt si mazare, fasole, sau orice alte boabe aveti la dispozitie, dupa care dam tava la cutorul setat la 200 grade Ceslius, pentru 15-20 de minute.

Dupa timpul scurs, scoatem hartia de copt si boabele si adaugam peste aluat compozitia dovleac-morcov, niveland in forma, iar peste adaugam mugurii de pin.Dam iarasi tava la cuptor pentru inca 20-25 minute.

Dovada

Si o feliutza
Blatul este subtire si crocant, compozitia este molcuta si aromata.

2 comentarii:

  1. Dovleacul e acela placintar ? Cred ca n-am mancat nimic sarat cu dovleac, tot stau sa ma gandesc, dar l-am folosit doar la chestii dulci... O sa retin reteta ta de tarta !

    RăspundețiȘtergere
  2. @Liana, nu e chiar placintar.Eu am folosit Hakkaido, dar cred ca ar merge si placintarul, sau din cel lunguiet in forma de para.
    Multumesc de vizita.

    RăspundețiȘtergere