luni, 3 septembrie 2012

Galusti cu prune

Galusti,gomboti, cum vreti sa le spuneti.Eu le spun galusti ca de la bunica strigare tot asa le stiu si asa am sa le numesc.
Stiu, e plin netul de retete, e normal, mai ales in ultimul timp ca doar e vremea prunelor si multi or sa exclame:"alta reteta", ei bine,da, ca doar e cartea mea de bucate si nu pot lipsi din ea taman ele pe care le ador si care in primul rand imi aduc aminte de mamaita mea draga.
E o reteta simpla si deliciasa si as manca dimineata la pranz si seara numai galusti cu prune.

In functie de marimea prunelor mie imi ies de fel din cantitatea asta cam 10-12 galusti.

400 gr cartofi
100 gr faina
1 lingurita ulei
zahar
scortisoara
sare
prune

Cartofii se curata de coaja si se taie bucatele si se fierb in apa cu putina sare.Cand sunt fierti se paseaza si se amesteca cu faina si uleiul pana obtinem un aluat o idee mai moale decat cel de taitei.Daca doriti sa puneti zahar in aluat o puteti face, eu prefer fara.
Se pune aluatul pe blatul infainat si se framanta apoi formam un sul gros de 2-3 degete .

dupa care se taie bucatele de ~1 cm grosime.
Cum eu zahar nu adaug in aluat,prefer sa presar peste prune.Prunele, spalate, le rup pe jumatate, scot samburele si presar cu zahar si scortisoara si le las asa cat fierb cartofii si prepar aluatul.
In mijlocul fiecarei bucatele de aluat pun o jumatate de pruna si apoi formez galustile.
Dupa ce am format toate galustile le pun la fiert in apa clocotita in care am adaugat un varf de sare.Trebuie lasat la foc mic sa fierba pentru a nu se sfarma.In momentul in care se ridica la suprafata sunt gata. Separat intr-o tigaie pun la rumenit pesmet, iar la final adaug zahar si scortisoara. Cand sunt gata galustile le scot cu lingura gaurita si le dau prin pesmet .
Si gata de servit
Pespetul rumenit si arumat,pruna putin zemoasa si aromata, o concordanta perfecta si buna de savurat
Mai am, doritori?

8 comentarii:

  1. Daaa ma numar printre doritori!! Foarte buna reteta!!

    RăspundețiȘtergere
  2. complimenti un blog carinissimo ti seguiro se ti va passa a trovarmi mi farebbe piacere

    RăspundețiȘtergere
  3. La fel ca si tine si eu as putea sa mananc de cel putin 3 ori pe zi numai gomboti (ca noi asa le spunem :P).
    Foarte frumoase ti-au iesit! Pupici

    RăspundețiȘtergere
  4. Super bine arata, si ce poze frumoase faci...asa clare si naturale!! Imi plac taare mult!

    RăspundețiȘtergere
  5. @Maria,multumesc.O zi buna iti doresc.

    @Adela, multumesc de vizita.c

    @Ciao, Giovanna, grazie per la visita.Sono contenta che ti piacce il mio blog.

    @Delicous, asa e, sunt asa de bune ca m-a indopa numai cu ele;)

    @Poliana, multumesc pentru aprecieri, esti draguta.

    RăspundețiȘtergere
  6. Anul acesta inca nu am facut , dar tare mi-e dor ...ma autoinvit la tine :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Dorina, cu drag te astept, ieri am cules ultimile prune din copac.

    RăspundețiȘtergere