vineri, 1 iunie 2012

Salata andive - my style

Pe vremuri, copil fiind mami meu in fiecare primavara se ducea special in Piata Amzei  ca sa-mi cumpere andive, era singura piata din Bucuresti care aducea asa ceva.
Adoram salata asta, mai ales ca orice iesea din mainile mamei mele era o minune.Acum andivele se gasesc pe toate drumurile in orice anotimp si ma bucur de ele dar mai ales ma duce mai aproape cu sufletul de mami meu pe care o iubesc nespus.
Ce poate face o salata, trezeste amintiri, provoaca nostalgie, poate unde si in curand dupa doi ani imi voi revedea familia,poate unde azi e 1 Iunie si copilul din mine se trezeste din nou.

Salata care o facea mama, era simpla, eu am facut-o cum spuneam, in my style :), adaugand fructe.

Portia din imagine e a mea si e facuta din:

1 andiva mare
sucul de la 1/2 lamie
4 linguri cu varf iaurt grecesc
sare
menta si melisa(roinita)
1 lingura seminte floarea soarelui
afine(dupa gust)
1 portocala
1 mar mic
2 ridichii

Andiva am curat-o, spalt-o si apoi am uscat-o.Daca aveti andive mari, v-a trebui sa le taiati pe jumatate, dar pe lung.
Ridichiile si ele au fost spalate si uscate, la fel si afinele(de cultura).Portocala am curatat-o, inclusiv de partea alba, am taiat-o pe jumatate si apoi taiat felii subtiri.Marul l-am curatat de casuta cu samburi si am taiat felii subtiri.Tot felii au fost taiate si ridichile

Sosul l-am facut din iaurt amestecat cu zeama de lamaie, sare dupa gust si menta impreuna cu melisa tocate.

Acum aranjamentul in farfurie il faceti cum doriti, eu am preferat circular si printre foile de andive am pus feliile de protocala,  mar si ridichii.Am pus in mijloc sosul de iaurt, am presarat un pumn generos de afine si semintele de floarea soarelui.
Puteti presara si foi de menta daca doriti.

Salata este delicioasa, plus ca nu necesita pic de ulei.



PS: La multi ani, tuturor copiilor si nu numai.La multi ani si mie si copilului din sufletul meu ;)

8 comentarii:

  1. Da' stiu ca le-ai aranjat, nu gluma :)!
    Ultima poza e foarte frumoasa, imi place tare mult.
    Iti doresc sa-ti vezi familia cat mai curand, imi imaginez cat de mult iti lipsesc ai tai! Si eu ii vad pe-ai mei peste o luna :).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :))) sa sti ca nu, chiar voiam sa arate mai frumos,dar imi era foame si le-am cam trantit.
      Multam, chiar mai e un pic, picut,saptamana viitoare cam pe vremea asta vom fi cu totii impreuna si abia astept.
      Weekend frumos iti doresc.

      Ștergere
  2. Ce salatica frumoasa! Imi place mult de tot ce ai pus tu aici - exact pe gustul meu. Si ce frumos e aranjata.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fab Chef, multumesc si ma bucur ca-ti place.Pupici si un weekend minunat iti doresc.

      Ștergere
  3. O salata interesanta si plina de vitamine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa sti Gabiriela, bine,ca in mai toate salatele,vitaminele sunt la ele acasa;).
      Si multumesc pentru premiu.

      Ștergere
  4. foarte frumos e blogul tau! te voi urmari cu interes de acum, si-ti multumesc pr. vizita...te mai astept pe la mine!

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte apetisanta salatica ta!!!!Plina de vitamine si.....o explozie de culori:)!!!!Pupici

    RăspundețiȘtergere