luni, 7 mai 2012

Flan in 3 culori

Cand am luat spanacul proaspat, ma gandeam sa-l fac simplu tras in tigaie cu usturoi,dar apoi m-am gandit ca am una bucata sclifosit in casa care nu serveste spanac, asa ca trebuia sa gasesc o varianta care sa o accepte si el.
Asa ca m-am gandit sa combin spanacul cu morcov si cartofi, rezultatul fiind acest flan tricolor.

300 gr cartofi
200 gr morcovi
200 gr spanac
2 oua
40 gr unt
15 gr faina
15 cl lapte
1 catel usturoi sau cateva frunze de leurda
parmesan, sare, piper

Puteti sa va jucati cu cantitatile de legume, puneti mai mult morcov daca va place sau chiar mai mult spanac.

Cartofii i-am curatat si taiat cubulete si i-am pus la fiert in apa cu sare.
Morcovii i-am curatat si taiat rondele si pus la fiert in apa cu sare. Spanacul l-am spalat si pe el si l-am pus intr-o tigaie cu un firicel de ulei de masline si frunzele de leurda
lasand pana se inmoaie. Cand cartofii au fost gata i-am pasat,dar nu facand un piure fin, ci lasand si bucatele prin el. Morcovii i-am scurs de apa si i-am tras in putin unt dupa care i-am pasat. Spanacul l-am "pasat" cu furculita(il puteti pasa cu mixerul stik,daca il vreti piure)
Fiecare ingredient a venit separat in cate un castron. Intre timp am preparat si besciamella din 10 gr unt topit, faina, laptele ,sare si piper, iar in momentul cand compozitia e destul de legata se adauga parmesanul si apoi pe rand galbenusurile.Besciamella am adaugata in parti egale peste cele 3 castroane, am amestecat pana s-a incorporat apoi am adugat albusurile batute spuma si am amestecat iarasi. Am un vasuletele cu unt si am presarat cu faina
incepand sa pun cate un strat din fiecare, primul fiind spanacul
urmand cartoful
ultimul strat fiind de morcovi
Vasele le-am pus intr-o tava cu apa cat sa ajunga pana la jumatatea vasului si am dat la cuptorul preincalzit la 180 de grade pentru cca 45 de minute. Puteti pune intr-un singur vas mai mare sau in unele mai mici, creeind portii individuale.
Pentru cei sclifositi puteti pune stratul de spanac mai subtire
Ce este bun la flanul asta , e ca a doua zi poate fi servit fara probleme, chiar puteti sa-l serviti si la un party pe post de finger food.

10 comentarii:

  1. Arata extraordinar, salvez reteta.
    Sa ai o saptamana faina.

    RăspundețiȘtergere
  2. Bun, sanatos si gustos. Sper sa mai gasesc spanac proaspat sa-ti incerc reteta :) O seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  3. Faine de tot, bune si pentru musafiri langa carne ;).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Any, eu l-am servit simplu,dar sotului i-am pus alturi de carnita.;)

      Ștergere
  4. Wow, ce frumusete! Trebuie neaparat sa fac si eu.

    RăspundețiȘtergere
  5. Se pare ca nu doar eu am sclifositi in casa :)) Fain arata , trebuie incercat .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dorina, cred ca in fiecare casa exista cate un sclifosit:))

      Ștergere