joi, 22 martie 2012

Pere in sos de vin



Desi este un desert  mai mult tipic perioadei reci, se preteaza de exceptie oricand, mai ales daca servim alaturi de inghetata, asa cum am facut eu de data aceasta.
Nu este o reteta pretentioasa si nici nu necesita mult timp pentru preparare.

Daca avem:

2 pere
500 ml vin rosu
jumatate pastaie de vanile
1 varf lingurita cardamon
1 stea de anis
1 lingura de miere

timp si chef putem purcede la preparare.Perele pentru acest desert trebuie sa fie tari, caci altfel riscati sa se inmoaie prea tare.

Am curatar perele de coaja si le-am pus la fiert in vin impreuna cu restul ingredientelor.Pastaia de vanilie, am crestat-o si cu ajutorul unui cutit am scos miezul si l-am pus in vin  , la fel si teaca.
Lasam la foc mediu sa fierba, rostin din cand in cand cu atentie perele in vine.Dupa aproximativ 30 de minute scoatem perele si lasam pe foc vinul pana se reduce la jumatate.Daca vi se pare ca e prea lichid, mai adaugati o lingurita de miere.

Am pus pe farfurii perele si am turnat sosul de vin peste ele.Am servit cu inghetata.
miezul ramane alb
Un deliciu .

8 comentarii:

  1. Ce-mi faci tu mie.Lista cu " to do " devine din ce in ce mai lunga.
    Sa ai o zi excelenta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca ai sti cate am eu pe lista cu "to do" si nu apuc nici jumatate sa fac.

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. Dorina si sunt extrem de gustoase.Le-am tot vazut si atat mi-a luat pana le-am comis .

      Ștergere
  3. Ador perele astea! Data viitoare le fac si eu cu cardamom!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu stiu cum de nu le-am facut pana acum ca tare mult am pierdut :)

      Ștergere
  4. De mult am in plan,perele astea si tu mai convins .
    Unde mai pui , ca merg asa de bine cu inghetata .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lia, merg excelent cu inghetata, as manca si nu m-as mai opri;)

      Ștergere