vineri, 9 martie 2012

Mucenici moldovenesti


Acest gen de mucenici i-am descoperit acum vreo 8 ani de zile, iar de vre-o 3 ani ii tot fac. Am incercat diverse retete, de post sau nu, din aluat de paine sau de cozonac.Anul trecut am facut din aluat de cozonac, dupa o retetea care o fac de ani de zile.Anul asta am vrut sa incerc altceva,fiindca nici macar cei de anul trecut nu aduceau cu cei care ii mancasem prima data de la o colega. Asa ca mi-am strofocat creierii incercand sa combin diverse chestii si mi-a iesit.

 Pentru 8 mucenici(nu foarte mari):
250 gr faina
5 gr drojdie proaspata
50 gr zahar
100 ml lapte
60 ml unt topit
2 galbenusuri esenta vanilie
coaja rasa de portocale si lamaie


 Drojdia se dizolva in 2 lingurite de lapte si putin lapte caldut.Se presara faina peste si se lasa cca. 10 minute la crescut(sau pana crapa faina)
Cand drojdia a crescut, adica arata asa
se adauga peste faina cernuta impreuna cu galbenusurile frecate cu coaja de la 1 portocala si 1 lamaie
apoi adugam laptele caldut in care am dizolvat zaharul si esenta de vanilie.Incepem sa framantam si adaugam treptat untul topit.Se framanta pana se desprinde aluatul de pe marginile vasului. Cam asa ar trebui sa arate aluatul
Se lasa la crescut intr-un loc caldut si ferit de curenti de aer rece pana isi v-a dubla volumul, cam asa ceva
Am rasturnat aluatul pe blatul de lucru uns cu ulei si am format 8 gramajoare din care am modelat opturile.Intai am facut suluri , am unit capetele si apoi am rasucit formand un 8. I-am pus in tava si i-am mai lasat 30 de minute sa creasca.
Dupa ce au crescut ii ungem cu 1 galbenus amestecat cu lapte
si dam la cuptor 25-30 minute la 180 grade. cand sunt gata ii scoatem si ii insiropam intr-un amestec din apa si zahar in parti egale plus esenta de rom.Cu ajutorul unei spumiere ii introducem in vas(in functie de cat de insiropati ii doriti ii lasari mai mult sau mai putin)
apoi ii scoatem pe o farfurie .Eu i-am uns dupa ce i-am insiropat cu miere si am presarat nuca pisata
si sa vedeti cat de pufosi sunt

4 comentarii:

  1. Arata fantastic! Cei mai frumosi din cîti am vazut pîna acum! Si îmi place ca i-ai copt asa cum îmi place mie! Lecker!

    RăspundețiȘtergere
  2. Umm delicius!!!!! Te dejo un saludo desde España, y te felicito por tu blog : ))
    Salut din Spania, eu felicitari pe blog , Johanna : ))

    RăspundețiȘtergere