marți, 7 februarie 2012

Arici pogonici

Reteta o am de la Alexandru,  "bulete la aburi cap de leu", mie imi seamana a arici,asa ca pe ai mei am sa-i denumesc asa ca-mi suna mai simpatic ;) (fara suparare Alexandru).
Oricum mai putin conteaza ca-s arici sau cap de leu, ideea e ca sunt foarte buni ca sa nu mai zic ca nu necesita nici munca foarte multa si sunt si sanatosi ca-s facuti la aburi.

Reteta originala prevede creveti,eu n-am gasit din pacate, asa ca am inlocuit cu file de peste dezosat.

Am folosit pt. aricii mei:

400 gr carne macra de porc
4 fileuri de peste(cca 300gr)
1 ceapa mica(esalote) si 2 fire ceapa verde
30 gr ciuperci negre(Mu-err)
2 catei de usturoi
1 cubulet ghimbir(cca 3cm)
1 ou
cateva fire coriandru(facultativ)
2 linguri sos soia
150 gr orez(din cel cu bob lung)

Pentru sos:

3 linguri sos soia
1lingura zeama lamaine
1/2 lingura zahar brun
1 catel usturoi
1 lingura ulei susan

Se amesteca in robot carne(porc si peste) impreuna cu ciupercile, ceapa, usturoiul si ghimbirul, apoi dupa ce sunt tocate toate se amesteca cu oul, coriandrul si sosul de soia.

Orezul se spala si se pune pe un servet sa se usuce.

Din compozitia de carne se fac chiftelute pe care le dam prin orez si apoi fierbem la aburi in functie de marimea  lor cca. 20-30 minute.

Se servesc cu sosul de soia.Eu am servit pe langa varza de bruxelles si romanesco.



Dupa care merge sa servim si un ceai.


Un comentariu:

  1. Foarte interesanti aricii pogonicii tai! N-am mai vazut asa ceva,nu ca as fi vazut eu prea multe...

    RăspundețiȘtergere